Compromís es reuneix amb l’Associació d’Interins de la Policia Local de la Comunitat Valenciana

El diputat de Compromís en les Corts, Paco Garcia Latorre, s’ha reunit amb representants de l’Associació de Policies Locals Interins de la Comunitat, col·lectiu que li ha traslladat les diferents reivindicacions que ve expressant des de fa temps, i que volen que estiguin presents en la nova redacció de la Llei de Coordinació que el Govern de la Generalitat, i les Corts, enllestiran en un futur pròxim.

García, que ha mostrat el seu suport al col·lectiu, ha manifestat la sensibilitat que Compromís té amb els professionals policials locals, “que s’han vist privats els últims anys de poder optar als seus llocs de treball per la taxa de reposició i les retallades imposades durant els darrers huit anys des del Govern de l’Estat”.

“De fet, una de les premisses que ja s’han posat damunt la taula i que haurà de recollir la nova Llei és la de que, en un període transitori, s’habiliten els mecanismes necessaris per establir un procediment de consolidació d’ocupació per al personal interí dels cossos de la Policia Local Valenciana. Norma legal que haurà de concretar-se en un posterior decret de desenvolupament, on es tindran que determinar totes les circumstàncies que facen possible este objectiu”, ha explicat.

“El contingent d’efectius que es troba en esta situació d’interinatge supera el 10%, més de 1.000 agents en tota la Comunitat. És personal ben preparat i qualificat que ha acumulat experiència i coneixements que, havent superat diversos processos selectius de borses de treball o oposicions, s’ha vist privat de poder optar a la consolidació del seu lloc amb unes oposicions suspeses i limitades des de fa anys”, ha afirmat Garcia.

Per aquesta raó, el diputat autonòmic de Compromís s’ha compromès a traslladar les demandes dels interins a la nova redacció de la Llei. I ha animat al col·lectiu de professionals de la seguretat pública local valenciana a participar en el procés d’elaboració de la nova norma.