El diputat de Compromís en les Corts, Jordi Juan, ha manifestat que “davant la multa de 19 milions per falsejament de crèdit que la Comissió Europea li va imposar al Govern de Rajoy, és evident que el poble valencià no és qui ha de pagar-la. Per això considerem que les al·legacions que va a presentar el Govern del Botànic són el camí que cal encetar perquè siga el govern de l’Estat espanyol qui ho assumisca, ja que és qui era responsable de supervisar les dades del dèficit de les administracions públiques”.

“Des de Compromís hem demanat els informes de la Sindicatura de Comptes en els que s’assenyalava aquest falsejament del dèficit dels governs de Camps i Fabra entre 2008 i 2011, ja que l’origen de la sanció europea apunta a la Comunitat Valenciana com a culpable de falsejament del dèficit en eixe període”, ha afegit el també alcalde de Tavernes de la Valldigna.

Segons Juan, “la falta de responsabilitat i la mala gestió dels governs anteriors han fet que estos ignoraren conscientment els avisos que la Sindicatura els donava mitjançant els seus informes. Una documentació a la que, a més a més, la Comissió Europea fa referència”.

“Ara, amb el nou Consell, ja s’ha acabat jugar amb els diners dels valencians i valencianes. Estem en el temps de la transparència, amb una gestió que fuig de l’opacitat patida i que pensa en el benefici de tots i no en els interessos d’uns pocs”, ha conclòs Jordi Juan.