La portaveu adjunta de Compromís, Mónica Oltra, ha assenyalat hui, en relació a les declaracions del Vicepresident de Consell, José Císcar, instant-la a demanar perdó que “ella mai ha insultat Juan Cotino, cosa que ell sí que ha fet amb mi i amb la meua família, fins l’insult personal i groller. Quan dic que Cotino no té legitimitat estic fonamentant-ho des del punt de vista polític i des del punt de vista jurídic. Dels meus fonaments polítics, ideològics i morals no tinc perquè demanar perdó, perquè açò és una democràcia, malgrat que el Partit Popular encara no se n’haja assabentat”.

En relació a la sanció que des del PP s’estudia imposar-li, Oltra ha assegurat que “ara a vore com li expliquen als ciutadans i ciutadanes que els diputats imputats i els acusats de corrupció que tenen en el grup popular van a decidir que jo he d’anar-me’n un mes suspesa de la meua condició de diputada. No crec que la ciutadania vaja a entendre que els presumptes lladres es queden dins de Les Corts i als que estem denunciant eixa corrupció ens tiren afora”.

“Si hi ha sanció, l’anem a recórrer, perquè entenem que seria una sanció injusta per una decisió arbitrària, que s’emmarca dins de l’abús de poder que el Partit Popular practica en Les Corts, on els diputats del PP poden insultar, cridar, increpar i alterar l’ordre i no mai passa res i quan ens defensem nosaltres, perquè el President de Les Corts no és capaç de mantindre l’ordre en la sala, m’expulsa, sense que sentírem el segon advertiment”.

“Oferírem que es reprenguera la sessió i en una situació de silenci, el President em realitzara el segon advertiment, acceptant jo l’autoritat i continuara així el Ple, però des del PP ho rebutjaren perquè ells el que volen és que jo accepte l’abús de poder i l’autoritarisme i això no ho vaig a fer mai”, ha conclòs Oltra.