La diputada de Compromís en Les Corts, Mireia Mollà, ha mostrat el rebuig de la seua formació davant la venda hui per part de l’estat espanyol d’una part de la seua participació en Bankia, en un preu que no permetrà recuperar allò invertit.

Per a Mollà, “amb l’inici de la desinversió de l’estat en Bankia queda patent que els actuals governants van a deixar passar l’oportunitat de crear una vertadera banca pública a través d’esta entitat nacionalitzada, la qual cosa considerem un error històric”.

“Hem injectat en Bankia uns 22.000 milions d’euros de fons públics per a salvar la ruïnosa gestió de dirigents com Rato, Olivas o Blesa, diners que han eixit de retallar brutalment els serveis públics, i ara veiem com este sacrifici de la ciutadania no va a servir per a comptar amb una entitat financera que realment estiga al seu servei, fent fluir el crèdit i ajudant a l’activació de l’economia”.

Segons Compromís, la venda de les participacions de l’estat en Bankia consolida l’estafa a la ciutadania que està sent esta crisi. “Hem pagat entre tots les pèrdues de les entitats financeres i ara en seran unes empreses privades molt concretes les que acabaran obtenint rendibilitat dels beneficis després del rescat”.