El Grup Parlamentari de Compromís ha registrat en Les Corts Valencianes una petició de creació d’una Comissió d’Investigació sobre la privatització de les ressonàncies magnètiques. Segons indica l’informe de la Sindicatura de Comptes conegut hui el preu mitjà d’una ressonància realitzada amb equips propis (als hospitals Dr. Peset i Sant Joan d’Alacant) és de 175 euros, inferior als 257 del preu mitjà que inclou a les concertades. A més, l’informe destaca que amb una inversió pública de 29,1 milions d’euros en equipament, la Generalitat podria assumir la realització directa de la totalitat de les ressonàncies magnètiques amb un estalvi anual de 16,7 milions d’euros.

Segons ha assenyalat el diputat de Compromís, Fran Ferri, “Evidentment, des de Compromís anem a proposar que aquest servei siga 100% públic, perquè en només dos anys ja s’hauria amortitzat la inversió. Però anem més enllà i volem saber perquè un servei que és més eficient en la sanitat pública s’ha privatitzat. Volem saber quins interessos ocults s’amaguen darrere d’una privatització que va comptar amb l’opinió contrària de la Societats científiques de radiologia i amb denúncies per part d’empreses que van considerar que els concursos estaven fets a mida d’empreses properes al Partit Popular. Aquestes empreses han aconseguit un negoci de més de 767 milions d’euros a costa dels pressupostos de la Generalitat”.

Des de l’any 2000 el servei de ressonàncies es troba privatitzat en la major part del sistema sanitari valencià amb una despesa de 270 milions d’euros en el període 2000-2008 i una despesa prevista de 497,1 milions d’euros per al període 2008-2018.

“Des de Compromís sempre hem denunciat el saqueig de les arques públiques que suposa la privatització de la sanitat. Hui comprovem amb l’informe de la Sindicatura que aquest saqueig no és una suposició del nostre grup sinó una realitat que té uns perdedors, els valencians i valencianes, i uns guanyadors, empreses amigues del PP”. ha conclòs Ferri.