La diputada Papi Robles, portaveu de Compromís a la comissió d’Educació, ha eixit al pas de les crítiques del Partit Popular sobre l’inici de curs. En este sentit Robles ha assegurat que “la nefasta gestió educativa de les dretes, a les comunitats on governen, està arrossegant els territoris que sí que hem fet els deures”. A més, “el Partit Popular està inoculant la por a la ciutadania valenciana amb declaracions que són més pròpies d’una profeta que d’una representant pública”. En este sentit, Robles s’ha mostrat sorpresa per les declaracions de Beatriz Gascó (PP) que ha afirmat que ni ella ni el Partido Popular estan assessorats per cap expert sanitari en relació a l’inici de curs. “És una autèntica vergonya que el PP admeta que no està assessorat i que es dedique a llançar profecies sobre l’inici de curs sense cap fonament científic i organitzatiu”.

Des de Compromís, la diputada Robles ha volgut demanar unitat i cridar a la calma del professorat i les famílies de cara a la tornada a les aules, “actituds que fan por com la del PP, més pròpies de la ultradreta que d’un partit que ha governat esta terra, no ens fan cap bé en este context”. En este sentit, ha explicat que “No només tenim un pla A i un pla B. En tenim un de C i D, amb previsió de qualsevol escenari, per a readaptar-nos en cada moment al que les autoritats sanitàries indiquen si és necessari. Som el territori millor preparat: des de juny estem donant informació de com seran les aules segures del nou curs i compartint-ho amb pares mares, professors, centres educatius… perquè la tornada siga el més fàcil possible per a totes i tots”.

Cal destacar que “cap autonomia com la valenciana ha baixat tant les ràtios, ha augmentat tant el professorat i ha tingut un pla enllestit en el temps que ací Vicent Marzà ho ha fet”. A més, Robles ha volgut afegir que “els acords sobre l’inici de curs amb la comunitat educativa són vius perquè la pandèmia va evolucionant i cada dia en tenim noves notícies; per això sempre s’està obert a parlar i acordar perquè ara ens cal més unitat que mai”.