La portaveu adjunta de Compromís a les Corts Valencianes, Mònica Álvaro, ha manifestat que “el desmantellament de Castor i el que ja hem pagat no és la xifra que dóna hui el PP valencià, ja que la xifra ascendeix a 3.000 milions d’euros que haurem de pagar la ciutadania. Evidentment, tot això té un clar responsable que és el Govern de Mariano Rajoy. I ell que com a president va fer cas omís a tots els informes sismològics que aleshores ja hi havia, negant-se a donar un pas endavant”.

Per això, “estem bocabadats amb les declaracions del PPCV respecte a Castor, perquè no podem oblidar que va ser Compromís qui en l’anterior legislatura vàrem registrar en este parlament propostes per al desmantellament d’aquesta instal·lació, així com propostes a la Diputació de Castelló i a molts ajuntaments de les comarques del nord, amb la col·laboració de moltes entitats de la societat civil”.

“De moment no està clar qui són els responsables, però sí que sabem que s’ha pagat una factura de 1.300 milions d’euros, que s’ha pagat molt ràpidament per al que acostumen a pagar els qui governen a Madrid. Però sembla que respecte a tot el que envolta a Castor, el Govern de Rajoy primer paga i després pregunta”.

“I la veritat és que el més indignant de tot és que a la gent del nord no se’ns oblida la por que teníem quan no podíem enviar als nostres fills i filles als col·legis perquè no eren segurs, i la terra tremolava sota els nostres peus. Per això després del que ha dit hui el PP, considerem que alguns tenen la cara molt dura per obviar el que patírem les persones de les comarques del nord”, ha conclòs la diputada de Compromís, Mònica Álvaro.