La diputada de Compromís i presidenta de la Comissió d’Educació a les Corts, Marian Campello, després de conèixer que a un dels edificis de la Universitat Miguel Hernández d’Elx haja aparegut al mostrador un cartell demanant que per adreçar-se al personal només s’utilitze el castellà, ha afirmat que “la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià recull que expressar-se en valencià davant les entitats públiques és un dret. I la Universitat és una entitat pública”.

Segons Campello, “des de Compromís considerem que no es pot consentir cap actitud llenguofòbica amb cap de les llengües oficials del nostre territori i menys en les institucions públiques, com una Universitat, bressol de l’estudi i la cultura. Tenim dues llengües i tot el món té dret a usar una o l’altra indistintament”.

“El fet que hui hem conegut n’és un més que hem d’afegir a la llista d’entrebancs i discriminacions cap a ciutadans i ciutadanes del nostre territori que utilitzen el valencià. Açò és resultat de la desprotecció i els atacs cap a una part de la nostra societat que han practicat els governs del PP. Ara, amb un govern que creu en la igualtat de totes les persones, parlen la llengua que parlen, tenim plena confiança en que este tipus de discriminacions no seran tolerades i podrem gaudir de la nostra diversitat lingüística sense imposicions”, ha conclòs Campello.