El diputat de Compromís en les Corts i alcalde de Tavernes de la Valldigna, Jordi Juan, ha presentat una proposta per tal que el Consell inste al Govern central a prendre les mesures pertinents perquè les ajudes d’emergència social, que tenen caràcter inembargable, no puguen ser en cap cas bloquejades per les entitats bancàries, de manera que les persones beneficiàries disposen d’aquestes ajudes des del primer moment.

“Actualment ens trobem davant d’un problema pràctic a l’hora d’aplicar la legislació vigent. Quan el beneficiari deutor amb l’administració rep l’ingrés de l’ajuda social d’emergència en el seu compte corrent, l’entitat bancària, seguint les ordres d’embargament, bloqueja l’ajuda, al desconèixer l’origen i la finalitat de la mateixa. D’esta manera, el beneficiari no pot disposar de l’ajuda social i ha d’anar a l’Ajuntament perquè els serveis de gestió tributària alcen l’embargament”.

“De vegades, esta situació va més enllà i si l’entitat bancària ja ha transferit la quantitat embargada a l’Ajuntament, els serveis econòmics municipals han de tramitar una devolució d’ingrés indegut. A banda que tot açò són entrebancs administratius que s’haurien d’evitar i que col·lapsen les unitats de recaptació executiva. Però el més greu és que el beneficiari de l’ajuda no pot disposar d’ella de manera immediata. És ací on cal recordar que estem parlant d’ajudes d’emergència per a garantir uns mínims recursos de subsistència i que, en situació d’exclusió social, uns pocs dies poden tenir conseqüències molt greus”, ha explicat el diputat de Compromís.

“Per això amb la nostra proposta pretenem que els beneficiaris d’ajudes socials no passen per més tràmits burocràtics en un procés que ja per ell mateix és massa llarg. La ciutadania que rep estes ajudes sol trobar-se en circumstàncies de risc d’exclusió social, per la qual cosa hem d’emprendre mecanismes que els faciliten l’arribada d’estos recursos d’emergència”, ha conclòs Jordi Juan.