Campello: “Els valencians i valencianes mereixem un Govern central que en lloc de posar obstacles al Consell esdevinga un aliat en les polítiques centrades en les persones

La diputada de Compromís en les Corts, Marian Campello, ha presentat una proposició no de llei per a instar al Consell a que reclame al Govern Central la retirada dels recursos interposats contra el Decret 239/2015 i el Decret 240/2015, ambdós de 29 de desembre del Consell, on s’aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions al copagament destinades als col·lectius de persones amb diversitat funcional i de jubilats, respectivament.

“És un insult a tots els valencians i valencianes que Rajoy, un president en funcions, es dedique a lluitar contra les mesures socials que està impulsant el govern valencià. En este cas, prop de 800.000 persones s’han beneficiat de l’eliminació del copagament per a pensionistes i persones amb diversitat funcional. Però no és la primera vegada que des de Madrid el PP intenta atacar les polítiques de millora de la qualitat de vida de les persones presentant recursos als tribunals. Ja ha passat amb la sanitat universal i ara amb les ajudes al copagament. Els valencians i valencianes mereixem un govern central que en lloc de posar obstacles al Consell de la Generalitat, esdevinga un aliat en les seues polítiques centrades en les persones”, ha afirmat la diputada Campello.

Des de l’1 de gener de 2016, els i les pensionistes amb rendes inferiors a 18.000 euros i les persones amb diversitat funcional s’han vist beneficiades de les ajudes per a prestacions farmacèutiques, receptes prescrites així com ortopròtesi que fins ara estaven subjectes al copagament imposat pel Govern central”.

“Amb una inversió de 41 milions d’euros es garanteix un dret fonamental de col·lectius vulnerables de la nostra societat. En els dos primers mesos de vigència de la mesura, un total 691.569 pensionistes amb rendes inferiors a 18.000 euros i 93.955 persones amb diversitat funcional van resultar beneficiàries”.

“La decisió de l’actual govern de la Generalitat d’impulsar un programa d’ajudes per a compensar les despeses pel copagament farmacèutic per a estos col·lectius ha redundat en l’accés a tractaments necessaris per a la salut, amb independència del poder adquisitiu de cadascú. Es garanteix així l’accés en igualtat a una sanitat de qualitat, com a element fonamental d’una societat cohesionada i avançada com ho ha de ser la valenciana. Per això, i perquè així ho arreplega l’Acord del Botànic, no podem consentir aquest atac als drets d’estos col·lectius i el Consell ha de ser contundent en l’exigència a Rajoy de la retirada dels recursos que el seu govern ha interposat”, ha conclòs Campello.