Compromís estudiarà les vies tècniques i legals per a que els valencians i valencianes gaudisquen de senyals d’altres territoris

El síndic de Compromís en les Corts, Fran Ferri, amb el diputat Jordi Juan, s’han reunit aquest matí amb una representació d’Acció Cultural del País Valencià (ACPV) per tal d’avaluar les possibilitats tècniques i jurídiques per oferir l’emissió dels mitjans públics dels territoris veïns, impulsant una àmplia oferta audiovisual en valencià.

Segons Ferri, “el full de ruta a seguir és estudiar totes les vies que ens permeten, quan més prompte millor, poder gaudir de televisions com TV3 o la cadena pública balear IB3. Tot això evidentment s’ha de fer respectant la legalitat i les condicions tècniques necessàries per a fer-ho possible, valorant l’estat de la xarxa pública de repetidors i l’equip tècnic existent de RTVV”.

“És necessari que els valencians i valencianes tinguen uns mitjans de comunicació públics en valencià, i que puguen accedir als d’altres de territoris veïns que emeten en la nostra llengua. Des del nostre grup parlamentari anem a treballar colze a colze amb el Govern del Botànic i la societat civil per tal de garantir la llibertat d’expressió de la ciutadania valenciana, comptant amb mitjans públics, plurals, de qualitat i en valencià que, en un futur, puguen tindre una important projecció en altres territoris; i aprofitant les tecnologies actuals per a ampliar l’oferta audiovisual a la qual puga accedir la societat”, ha conclòs Fran Ferri.