Compromís recorda que el PP no va votar a favor que les meses de les comissions foren paritàries

El síndic de Compromís en Les Corts, Fran Ferri, arran les afirmacions del Secretari Autonòmic d’Infraestructures, Josep Vicent Boira, sobre la masculinització de FGV, ha assenyalat que “el que nosaltres varem constatar és que, en la Comissió d’Obres Públiques d’ahir, ell va referir-se a uns fets que estan ocorrent ara mateix: que l’entitat de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) és una entitat molt masculinitzada. I que el Consell està treballant per acabar amb eixa situació i tindre un model més paritari”.

“I el PP el que ha fet és traure estes paraules, dites en comissió, fora de context per a atacar i carregar contra el Consell. I cal remarcar que l’actual síndica del grup popular en les Corts, quan va governar aquesta empresa pública en els últims anys, no va fer absolutament res per a feminitzar-la. Primer hauria de mirar la seua gestió per a veure que és el que ha fet. Per això, estem atònits que ara ixca ella a ser la més feminista quan, al ple de la setmana passada, el PP no va votar a favor que les meses de les comissions foren paritàries”.

“I hui porten una proposta als grups parlamentaris per a signar, només per les diputades de cada grup, com si la lluita contra el masclisme o la masculinització de les empreses públiques només fóra qüestió de dones, quan és qüestió de tota la societat, de les dones i els homes. Per tant, ens hem negat a signar perquè no corresponia amb la situació que s’ha creat i perquè no només han de ser les dones les que lluiten contra la lacra del masclisme”, ha conclòs el síndic Fran Ferri.