La Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) es constituirà el proper dilluns comptant amb un nou govern format pel PSPV-PSOE i Compromís després de l’acord aconseguit entre ambdues formacions polítiques.

Així, tant el PSPV-PSOE com Compromís han acordat revertir el model actual de la institució, apostant pel diàleg i el consens, així el Consell Territorial de la Federació  integrarà a tots els grups polítics comptant amb representants del PP, EU, Ciutadans i independents.

La presidència de la FVMP recaurà en l’alcalde d’Elda, Rubén Alfaro, del PSPV-PSOE; i la vicepresidència en l’alcalde de Sagunt, Francesc Fernàndez, de Compromís. Des del PSPV-PSOE i Compromís han explicat que “el nou model de FVMP passa per un nou plantejament de la institució de manera que abandone antigues pràctiques on es solapaven competències i esdevinga un òrgan assessor per als ajuntaments que en formen part, un model totalment diferent al desenvolupat fins ara”. Així s’ha destacat la necessitat d’estudiar i millorar la gestió municipal al temps que des de la FVMP s’impulsen propostes per a modernitzar l’administració local i es pose l’accent en l’assessorament als ajuntaments.

Aquest model constarà de les següents àrees: Relacions Institucionals, Coordinació i vertebració territorial i l’Observatori de l’Administració Local i bones pràctiques, que portarà el PSPV-PSOE; i Règim Interior i Assessorament Jurídic, que durà Compromís i que inclou, a més a més de l’assessorament municipal, la recerca de subvencions i la formació.

Ambdues forces polítiques esperen comptar amb la resta de grups per a dur endavant aquest acord que busca, per damunt de tot, ser un ens útil per als ajuntaments, en aquells aspectes on les altres administracions no arriben.