La Selecció Espanyola de Bàsquet jugarà a Galícia i ho farà per 12.000 euros, un cost que afrontarà l’Ajuntament de Santiago. Per contra, el partit amistós celebrat a Castelló de la Plana va costar 300.000 euros i el pagava la Generalitat. Davant d’estes informacions, el portaveu de Compromís, Enric Morera, ha informat que demanarà una còpia del conveni de la Generalitat amb la Federació de Bàsquet.

Segons Morera, “amb el tema del bàsquet se’ns plantegen molts dubtes, perquè no sabem si realment a Fabra li han fet el timo de la estampita o és que per ser el seleccionador amic, això ja dóna permís per a pagar molt més del que pagarà l’Ajuntament de Santiago”.

Morera ha recordat que el mateix dia del partit, “ni el conseller Moragues coneixia si existia o no un conveni o algun document que obligara a la Generalitat a pagar 300.000 euros a la federació de bàsquet. Des de Compromís anem a demanar eixa documentació i anem a exigir responsabilitats, perquè ens sembla que s’han registrat moltíssimes irregularitats amb este tema i cal que el Consell done explicacions a la ciutadania”.

Per al portaveu de la coalició valencianista, progressista i ecologista, “estem davant d’un cas molt sospitós i hauran de donar-nos explicacions, el contrari creurem que es tracta d’un nou cas greu de corrupció perquè no quadren els números del que costa el mateix partit a Castelló quea Santiago de Compostela”.