El diputat de Compromís recorda com “el Consell va rebutjar la nostra ILP, signada per més de 64.000 persones, que li demanava la gratuïtat de l’ensenyament de 0 a 3 anys”.

El diputat per Castelló de Compromís, Josep Maria Pañella, ha assegurat que “la política del PP des del Consell en relació amb l’educació dels 0 als 3 anys és del tot contradictòria. Per una banda, es va permetre el luxe de rebujar la Iniciativa Legislativa Popular que vam dur endavant des de Compromís, amb el suport de més de 64.000 persones, per a que aquest ensenyament fora públic i gratuït; però per l’altra manté un deute de 18 milions amb les guarderies privades que duen a terme actualment aquest servei, posant així en greu perill la seua continuïtat”.

Pañella ha explicat que “m’he reunit amb els representants de l’associació “Som 0 3”, que agrupa les xicotetes empreses del sector, que m’han informat de les greus dificultats que estan travessant, per culpa d’aquests impagaments. De fet, a hores d’ara, el Consell deu a aquests centres les subvencions de gener a juny, i les corresponents al desembre del 2012 només les van cobrar a finals de juliol. Aquesta situació, com qualsevol persona pot comprendre, manté sobretot les xicotetes guarderies en un greu perill, perquè les grans encara poden endeutar-se, però elles ho tenen molt més difícil. Des del Consell, com de costum, es limiten a respondre’ls amb bones paraules i amb promeses de pagament reiteradament incomplides”.

El diputat de Compromís ha declarat que “es tracta d’uns diners pressupostats, que consten com a tals en la partida corresponent dels Pressupostos de la Generalitat per al 2013, pero que continuen mantenint un retard de sis mesos en el seu pagament. I que no ens vinguen amb la cançoneta que no hi ha diners; quan els interessa, bé que saben com aconseguir-los, com ens acaben de demostrar amb els 300.000 euros que els han estafat en relació al partit de la selecció espanyola de bàsquet jugat a Castelló. I sóc conscient del que dic, quan utilitze la paraula “estafat”; perquè ara s’ha sabut que el partit equivalent jugat a Santiago de Compostel·la li ha costat a la Xunta gallega 25 vegades menys”.