El síndic de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, ha registrat una petició de comissió d’investigació en el parlament valencià, per a que es clarifique a la cambra autonòmica la gestió de les empreses i societats públiques de la Generalitat que han fet desaparéixer 2.514 milions d’euros de les arques públiques valencianes.

Segons ha comentat Morera, “en aquest context, on el govern valencià aprofita les vacances d’agost per a convocar una Diputació Permanent de les Corts, amb la finalitat de ratificar una pujada d’impostos per als ciutadans i ciutadanes, caldria anar una miqueta més lluny i que s’expose tota la documentació, com també parlen tots els responsables de les empreses i societats públiques que han malbaratat 2.514 milions d’euros”.

El portaveu de Compromís ha explicat que la comissió que demana la coalició és perquè es donen explicacions, “al voltant de la gestió de les empreses públiques, les contractacions que han fet, el destí i el resultat de les injeccions de capital, els balanços comptables i la situació econòmica actual d’eixes societats. Cal màxima transparència perquè parlem d’una quantitat de diners molt desorbitada, i més encara quan el govern de Fabra puja impostos, retalla serveis públics i demana esforços i austeritat als ciutadans, quan el govern valencià és el primer en no complir amb tot això”.

També, la petició registrada ahir per Enric Morera, va més enllà de demanar compareixences en una comissió especial, perquè, segons ha informat el síndic de Compromís, “també demanem la depuració de responsabilitats, en el cas que eixes pèrdues multimilionàries hagen estat producte d’una mala gestió. Al carrer, el sentiment de la societat valenciana és que a la Generalitat ha passat de tot però mai hi ha responsables, la qual cosa demostra que hem estat governats per uns irresponsables. Ara és el moment de traure a la llum tot el que ha passat a les empreses públiques i esperem que la nostra petició siga acceptada per la Mesa de les Corts”.