El síndic de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, considera que les negatives reiterades de Montoro a les reivindicacions del president Fabra, així com els retrets i les desautoritzacions d’altres presidents autonòmics populars al cap del Consell, “demostren que les declaracions d’intencions de Fabra són uns moviments de cara a la galeria, pura imatge, però cal anar més lluny i passar de les formes al fons, i el fons d’esta qüestió és que el nostre poble està infrafinançat i maltractat pel govern central, no podem demanar almoines i cal reivindicar d’una forma clara i potent el deute històric de l’estat amb el País Valencià”.

En este sentit, Morera ha recordat que recentment, “des de Compromís hem presentat una proposició de llei per a començar el procés per reclamar els 13.000 milions del deute històric, eixe deute acreditat per l’informe dels experts i que no podem esperar més, perquè això afecta al benestar de les valencianes i els valencians. Pensem que les desautoritzacions constants de Montoro a Fabra, sent ahir la més recent, és un toc d’atenció perquè deixe de ser un governador civil, un representant del govern de Madrid i perquè comence a actuar com a president de les valencianes i els valencians, defensant els nostres interessos i deixant de fer el ridícul, exigint ja, sense demora allò que és nostre”.