Icaria Editorial ha publicat el llibre, Las personas primero, una conversa entre la portaveu adjunta de Compromís, Mónica Oltra i la coordinadora estatal d’Ecologistes en Acció, Yayo Herrero.

Els efectes negatius de l’actual sistema econòmic i polític sobre la major part de la població i el medi ambient són innegables. No obstant això, en l’imaginari col·lectiu ha calat profundament la idea que no existeix una manera millor de viure en aquest món.

En la seua conversa, Mónica Oltra i Yayo Herrero proposen un canvi i tornen a incorporar al discurs polític un punt de vista no poques vegades oblidat: la política, les lleis i el sistema econòmic han d’estar al servei de les persones.

Aquest raonament, que no deixa de ser el del sentit comú, és negat pel poder i els mitjans de comunicació, els quals ens fan creure que el nostre últim objectiu és la riquesa, l’abundància i el consum.

Lluny de ser un llibre pessimista, Mònica i Yayo comparteixen amb nosaltres l’experiència viscuda des de la política i els moviments socials, carregades d’idees i propostes pràctiques, però sempre des del convenciment que primer, abans de tot, hi ha un valor inqüestionable, la felicitat de les persones.

A dues veus és un projecte d’Icària Editorial pensat des de la urgència. La urgència d’un canvi. La crisi regeix les nostres vides de múltiples formes i ha fet evident el final d’un sistema polític i institucional caduc. Cal més que mai la confluència, la trobada i el debat per trencar amb el passat recent, afavorir el canvi des de la societat civil i poder construir una societat més justa i democràtica.

A dues veus proposa un seguit de converses on es dóna la paraula a homes i dones valents, membres de moviments, sindicats, partits, organitzacions ciutadanes, plataformes… Persones amb propostes per abordar amb total llibertat el repte de recuperar el present.