Malgrat que ja fa quasi dos anys de la ultima mobilització veïnal a Mislata per a protestar per l’incompliment del pacte per la Sanitat, els acords continuen sent paper mullat per a la Conselleria. Així doncs, quasi 50.000 mislaters i mislateres es troben indefensos davant l’immobilisme del Consell i l’Ajuntament en el tema de Sanitat a la vila.

Arran esta feblesa dels actuals governants, la diputada Mònica Oltra ha realitzat una sèrie de preguntes al Conseller de Sanitat al voltant de les informacions publicades que indiquen que després de la cessió de l’antic hospital militar Vazquez Bernabeu de Mislata a les empreses Sanitas i Ribera Salud a l’any 2009 la població de Mislata (dins de l’àrea de salut creada al 2006) passava a dependre de la sanitat privada. El teixit associatiu, veïnal, polític i sindical es va agrupar en torn a una plataforma que va denunciar en les institucions i al carrer esta decisió.

Compromís ha estat exigint des d’aleshores el compliment d’uns acords que implicaven unes millores que mai han estat incorporades, i que ara l’actual concessionària –Sanitas- denuncia que la Conselleria de Sanitat no ha pagat xifrant el deute en 55 milions (des de maig de 2010 fins maig de 2012).

Segons la diputada, Compromís vol conèixer quines inversions van a quedar afectades, així com quines les instal·lacions seran les implicades en la minva de serveis a la població sanitària de l’àrea de Manises i concretament Mislata que significarà este nou impagament, donat que l’antic hospital militar de Mislata ja ve arrossegant una greu eliminació de personal, així com carències de mitjans tècnics i infraestructura necessària per a la correcta atenció tant en les especialitats com a les urgències que en una gestió publica mai no s’hagués produït.

A Compromís, considerem que no es pot jugar amb una cosa tan seria com la salut de les persones. Els pactes no es fan per a anar en contra dels governants, sinó per a afavorir als veïns i veïnes que han de tindre uns serveis públics i de qualitat.