La diputada autonòmica de Compromís, Mònica Oltra, va denunciar a mitjan octubre de 2013 que “les famílies dels usuaris de la Fundació Síndrome de Down de Castelló s’havien vist obligats a incorporar el sistema de copagament als serveis fins ara gratuïts per a poder mantenir-los en marxa. Els impagaments del Consell, que superaven els 337.000 euros segons aquesta Fundació, i les retallades en les subvencions, han obligat al col·lectiu a recórrer al “copagament” com a única fórmula per a no tancar, això després de molts mesos d’asfíxia econòmica que han posat a la Fundació en una sitació realment complicada”.

Oltra, mitjançant una pregunta parlamentària, va preguntar quan pensava el Consell pagar cadascú dels deutes pendents, en diversos programes i conselleries, i quines accions pensa prendre el Consell per fer front a aquesta situació, després que saber per exemple com “el Centre Ocupacional de la Fundació costava fins octubre 40 euros al mes a les famílies dels 40 usuaris als quals atén, i pels impagaments s’ha doblat el preu fins als 80 euros mensuals, o en el Centre d’Atenció Primerenca, en el qual s’ofereixen classes d’estimulació a 55 bebès amb Síndrome de Down, ara s’ha de pagar 31 euros al mes per una classe setmanal”.

“Des del Consell sols es diu que s’és conscient de les importants dificultats que el retard del pagament ocasiona als usuaris, i que treballen conjuntament diversos departaments per fer efectiu el pagament el més prompte possible; resposta pràcticament idèntica que es ve repetint des de fa molts mesos. El Consell evita adquirir cap compromís, i es limita a recordar el que s’ha pagat en 2013; els 148.128 euros que devia el SERVEF. Per tant, no hi ha cap garantia de que en breu es puga retirar el vergonyós copagament, ja que no es dóna cap data”.