El síndic de Compromís a les Corts, Enric Morera, ha subratllat que l’informe del Comité d’Experts sobre finançament autonòmic que serà lliurat aquest dilluns a les Corts reflectirà que el País Valencià pateix “una greu discriminació des de fa molts anys” en la matèria i necessita un nou finançament que el president Alberto Fabra “no és capaç d’exigir”.

Morera ha subratllat que aquest infrafinançament “significa menys recursos necessaris per a atendre la sanitat, l’educació o els serveis socials” i que serà aquest informe encarregat als experts el que realitze “una radiografia molt clara de quina ha consistit aquesta discriminació del Govern central”.

“Cal posar els mecanismes i fer les reivindicacions per a superar aquesta situació, millorant els nostres recursos i les finances públiques de la Generalitat”, ha insistit el síndic de Compromís, que ha lamentat que el cap del Consell “no és capaç de realitzar aquestes reivindicacions davant Madrid i exigir un finançament just”.

Al seu parer, “el ridícul que van fer el president i els ‘populars’ valencians amb la paralització de la reforma estatutària evidencia que mentre governe el PP no tindrem un finançament just”.