El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, ha declarat este matí que la societat valenciana, “l’autèntica societat civil valenciana ha tornat a donar una gran lliçó del que és defensar el valencià, fent possible que Escola Valenciana recapte els diners que necessita per fer possibles les seues activitats de difusió de la llengua i les Trobades d’Escoles en Valencià”.

Per al síndic de Compromís, “bones notícies com eixes demostren que la societat valenciana està evolucionant, comença a prendre consciència de la seua identitat i el PP cada dia està més arraconat, perquè la societat diu sí al valencià i sí a RTVV, mentre que el PP sols vol aniquilar al preu que siga la nostra llengua i els mitjans de comunicació en valencià, i això li passarà una factura electoral molt elevada als populars, pel seu antivalencianisme”.

No obstant això, Morera considera que és “molt preocupant que siguen les entitats cíviques i els ciutadans els qui han de suplantar l’acció del govern valencià i pagar amb els seus diners el que hauria de pagar la Generalitat. Per sort per al valencià, estem les valencianes i els valencians”.