Compromís ha qualificat d’inacceptables i mesquines les afirmacions realitzades pel director de l’Institut Valencià d’Investigacions Agràries (IVIA), Eduardo Primo Millo, en un recent acte públic a Carlet en què negà la falta de mitjans per als investigadors i insistí en què el que faltava era talent i voluntat per part dels joves investigadors.

El diputat de Compromís en Les Corts, Fran Ferri considera un insult cap als estudiants, als investigadors i a tota la societat en general, les paraules de l’actual director de l’IVIA i durant molts anys alt càrrec en la Conselleria d’Agricultura, sempre lligat al PP, Eduardo Primo Millo i ha reclamat una rectificació.

“És un insult que justament el director d’un institut públic d’investigació faça estes declaracions quan més de 1000 investigadors valencians han perdut la seua feina per culpa de les nefastes polítiques del Partit Popular”.

Els diferents ERO en centres d’investigació són la conseqüència de la falta de mitjans a què ha condemnat el PP al sector de la ciència i la innovació. Durant anys s’han dedicat a construir grans centres sense apostar pel capital humà i pel talent que tenen els nostres joves investigadors, que ara han hagut de fer les maletes.

Segons Ferri, “el cas paradigmàtic del Centre Príncep Felip de València deixa en evidència estes paraules del director del IVIA contra els investigadors, que no fan més que transmetre un argumentari maliciós que es repeteix des de les files populars. Uns investigadors que van ser tirats al carrer per les retallades del PP i ara gràcies al seu talent i capacitat estan triomfant en centres d’investigació d’arreu del món que si que han posat al seu abast els mitjans que ací se’ls ha negat”.