El diputat Jesús Pla i la diputada Nathalie Torres han presentat a Canals (la Costera) una iniciativa que pretén posar en valor el “ric” patrimoni hidràulic valencià, en el marc del Dia Mundial de l’Aigua que fou el passat dilluns 22 de març.

En este sentit, la iniciativa demana completar el treball d’identificació del patrimoni hidràulic valencià, amb la col·laboració de les entitats locals i la societat civil, tot fent-ne campanyes de difusió i divulgació. A més, completa esta mesura amb l’actualització de l’Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià incorporant-hi tot el patrimoni de l’aigua que actualment es troba dins  del catàleg d’altres inventaris sectorials aliens a l’anteriorment esmentat. Els diputats, als punts d’acord, també proposen la creació d’una línia de subvencions pressupostàries per a la protecció i rehabilitació del patrimoni hidràulic, amb les modalitats d’inventariar o rehabilitar, així com per a projectes d’educació patrimonial. Finalment, s’hi proposa la implementació de mesures en l’àmbit educatiu amb la introducció d’aspectes didàctics en les activitats escolars relacionats amb el patrimoni hidràulic valencià com per exemple les visites escolars i la digitalització que en promourien l’educació i el coneixement del territori.

Segons el diputat Jesús Pla la iniciativa té la finalitat “de posar en valor el patrimoni hidràulic valencià, per a completar els treballs d’identificació i de crear una línia pressupostària per a la protecció i rehabilitació dels béns i que hi haja aplicació didàctica perquè els nostres xiquets i xiquetes coneguin de primera mà un dels patrimonis més rics de la nostra terra”. El diputat agullentí ja va presentar mesos enrere altres propostes de protecció dels riuraus i del patrimoni de la neu, en la mateixa línia que esta proposta.

Per la seua banda, la diputada Nathalie Torres afirma que este treball d’identificació del patrimoni hidràulic valencià “s’ha de fer colze a colze amb les entitats locals i la societat civil, és a dir, eixes associacions que en cada poble i ciutat es dediquen precisament a catalogar i posar en valor el patrimoni propi i a proposar mesures per a la seua recuperació”. A més, la diputada de la Safor ha volgut remarcar la tasca que des de Compromís s’està fent per “identificar i posar en valor tot el nostre patrimoni cultural, amb la implicació de les entitats locals i el teixit associatiu”.

“Cal que les valencianes i valencians coneguen quina és la riquesa cultural que atresorem, i perquè es puga conèixer és importantíssim que hi haja una aplicació didàctica als centres educatius del País Valencià perquè es produïsca la transmissió i perquè no només coneguen el patrimoni del seu entorn més proper, sinó la de tot el nostre territori” han afegit els diputats valencianistes.

Jesús Pla i Nathalie Torres comencen la presentació d’esta iniciativa a Canals (la Costera) però pretenen recórrer el territori per donar a conéixer esta iniciativa per aquells pobles que estan treballant, o han treballat, per la recuperació del patrimoni hidràulic.