Ferri: “És l’única posició coherent si es vol defensar el finançament just, el Corredor Mediterrani i les inversions que necessita la nostra terra”

El síndic de Compromís en Les Corts, Fran Ferri, ha assenyalat que “l’intent de xantatge de Bonig es va convertir ahir en insult quan Rajoy va deixar clar en la seua resposta a Joan Baldoví que no s’ha impulsat el finançament just perquè ‘n’hi havia altres prioritats’. Per a nosaltres, parlar de finançament just és parlar de més beques, millors col·legis, menys llistes d’espera, més ajudes a la dependència, més programes d’inclusió, més polítiques actives d’ocupació i un llarg etcètera de mesures per a millorar la vida dels valencians i valencianes. Queda clar que la qualitat de vida dels valencians ni és, ni ha sigut, una prioritat per al Partit Popular”.

Segons Ferri, “l’acord de Rajoy amb Ciudadanos posa sobre escrit eixa indiferència davant els nostres problemes. No fa cap referència a la regularització del deute històric, ni es compromet a fer inversions segons el nostre pes poblacional, ni posa data al Corredor Mediterrani com sí que ho fa amb altres infraestructures. Vist tot això, més que insultar-nos amb els seus xantatges, el que hauria de fer Bonig és  aconseguir que els 13 diputats del Partit Popular valencià a Madrid voten en contra de la investidura de Rajoy fins que estiguen garantides les reivindicacions valencianes que vàrem aprovar per unanimitat a Les Corts”.

“Mentrestant, tal i com va dir el nostre portaveu al Congrés, Joan Baldoví, des de Compromís no ens conformem amb el dilema entre Rajoy o terceres eleccions. Treballem i treballarem, com hem fet sempre, per una alternativa que sí que tinga com a prioritat la millora de la vida de les persones, del País Valencià i de la resta de pobles de l’Estat”, ha conclòs Fran Ferri.