El diputat de Compromís en Les Corts, Josep Nadal, ha presentat una esmena als pressupostos de la Generalitat de 2016 per tal que s’incloga la restauració de la zona afectada per l’incendi del passat maig als pobles de Pego, Ebo, l’Atzúvia i la Vall d’Alcalà. “Es tracta d’una esmena que hem inclòs a petició del col·lectiu de Compromís per Pego i que significa que la regeneració de la zona serà una actuació prioritària de la Conselleria”, ha explicat.

Segons Nadal, “calia deixar clar que una de les prioritats de la nova Conselleria de Medi Ambient és la regeneració de les zones cremades. I l’incendi de Pego ha estat el més devastador de tot el 2015 al territori valencià”.

“A més a més l’anterior govern de la Generalitat no va estar a l’alçada en l’extinció de l’incendi. Pensem que és important que des del nou govern s’assegure la regeneració de les muntanyes que són vitals per a l’equilibri mediambiental i econòmic de la zona”, ha afegit.

“Aquesta mesura ve a sumar-se a la que aquesta setmana també ha presentat el diputat de Compromís a la Diputació d’Alacant, Gerard Fullana, en la direcció de fer de l’incendi de la zona de Pego un referent en la gestió postincendi, que servisca d’exemple per a possibles futures desgràcies en forma d’incendi. No obstant  a la Diputació la mesura ha estat tombada pel vot en contra del PP i l’abstenció de Ciudadanos”.  “Des de Compromís per Pego sempre han estat actius en l’impuls de la protecció postincendi advertint, en diferents ocasions de la necessitat d’evitar l’erosió a l’àrea afectada, com s’ha demostrat en les diferents propostes fetes a l’Ajuntament de Pego, a la Conselleria i a la Diputació alacantina. I també fent-se ressò de les propostes de l’Assemblea Oberta de Pego, col·lectiu que des del primer moment ha liderat les mobilitzacions i ha demanat actuacions contra els incendis forestals”, ha conclòs Nadal.