Hui es complixen 32 anys de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià

El síndic de Compromís en Les Corts, Fran Ferri, ha assenyalat que “després de 20 anys de maltracte a la nostra llengua, malgrat tindre la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià en vigor des de 1983, ara li arriben temps millors amb el Govern del Botànic. Per fi el valencià recupera l’entitat que es mereix, fent que la Llei d’Ús tinga també la importància que durant tant de temps li ha negat l’anterior govern”.

Segons Ferri, “hui fa 32 anys que la Llei d’Ús i Ensenyament entrava en vigor per a garantir unes condicions d’igualtat entre el valencià i el castellà. Igualtat que ara comença a veure la llum en la política lingüística que està adoptant el Consell per a traure de la foscor al valencià, i que així cada vegada tinga més presència en la nostra societat”.

“Per a fer-ho possible calen mesures en tots els àmbits, donant prioritat a l’ensenyament, a les institucions i també als mitjans de comunicació públics. Mitjans que ara mateix no en tenim al nostre territori però que en futur tornaran a estar funcionant i en valencià”, ha conclòs Ferri.