El grup parlamentari Compromís ha registrat una proposició no de llei en Les Corts per instar el Consell a impulsar un Pla Valencià contra la Transfòbia en l’àmbit laboral, redactat a través d’un grup de treball integrat per sindicats, patronal i associacions de defensa dels drets de les persones transsexuals, i que contemple les mesures necessàries per a garantir la seua presència, en igualtat de condicions, al mercat laboral.

Segons ha assenyalat el diputat de Compromís, Fran Ferri, “en els últims anys són innegables els avanços en matèria de promoció de la igualtat del col·lectiu de persones lesbianes, gais i bisexuals. Un avanç que ha sigut més tímid en el cas de les persones transsexuals, que pateixen d’unes problemàtiques específiques en diferents àmbits de la seua vida, degut a la transfòbia social i institucional que malauradament, continua estant ben present”.

Un dels àmbits on es fa evident la discriminació per raó d’identitat de gènere és el laboral. Segons diversos estudis, la taxa d’atur en el col·lectiu transsexual és sensiblement superior a la mitjana de la societat, arribant a una taxa del voltant del 60-80%. Els mateixos estudis apunten que en els casos de persones que compten amb una ocupació, aquestes experimenten situacions de conflicte en l’àmbit laboral a causa de la identitat de gènere.

“Per això –ha afegit Ferri- proposem que el govern valencià pose en marxa mesures per a garantir la no-discriminació del col·lectiu trans en l’àmbit laboral i facilitar la inserció sociolaboral d’aquestes persones”.

Entre estes mesures Compromís reclama facilitar la inserció laboral de les persones transsexuals aturades posant en marxa polítiques específiques d’intermediació laboral que vehicule el SERVEF en col·laboració amb les associacions de defensa dels drets de les persones transsexuals, realitzar una campanya pública de sensibilització sobre el dret a la no discriminació de les persones transsexuals i els seus drets en l’àmbit laboral i impulsar la realització d’un estudi, en col·laboració amb les Universitats públiques valencianes i les associacions en defensa dels drets de les persones transsexuals, sobre la situació sociolaboral del col·lectiu transsexual.

Demà 15 de març se celebra el Dia de la Visibilitat Trans, el Grup d’Identitat de Gènere i Transsexualitat del Col·lectiu Lambda ha organitzat actes per commemorar esta data, que culminaran amb una concentració a la Plaça de la Mare de Deu a València a les 19h, en què Compromís hi participarà.