Les explicacions dels darrers dies d’alguns consellers no han estat suficients per al grup parlamentari Compromís i, per eixe motiu, el seu portaveu en les Corts Valencianes, Enric Morera, ha informat que ha demanat la compareixença dels responsables del pagament de 300.000 euros a la Federació de Bàsquet perquè responguen a molts dubtes que han sorgit amb eixe patrocini.

Morera ha insistit que, continua sent “molt estrany que el mateix partit coste 300.000 euros en Castelló i sols 12.000 en Santiago de Compostela, com tampoc entenem per què el partit d’ací el paga la Generalitat i el d’allà l’assumeix el seu ajuntament. Cal que la consellera i si és necessari el president, vinguen a donar explicacions a les Corts, perquè la societat valenciana no entén com ens retallen en serveis públics bàsics, ens demanen esforços i sacrificis i després la Generalitat es gaste 300.000 euros en un partit”.

El síndic de Compromís ha plantejat una bateria de preguntes arran el partit amistós entre Espanya i Polònia, que es va jugar el 13 d’agost a Castelló. Entre els dubtes, està saber si la Generalitat ha recuperat diners amb la venda de les entrades del partit o no. “Necessitem saber si s’han venut entrades o si el partit era gratuït. En cas de vendre localitat, volem saber el preu de les entrades, la quantitat d’entrades venudes i on han anat a parar eixos diners”, segons Morera.

El més important, però, “es saber si ja s’han pagat els 300.000 euros i qui ha estat el responsable de decidir eixe pagament i eixe patrocini, perquè eixe responsable haurà de comparéixer i de donar explicacions a la societat valenciana”, ha declarat el portaveu de Compromís.

Altra de les qüestions que planteja Morera en la seua bateria de preguntes es saber quines contraprestacions a la promoció de la imatge del nostre territori “o de suport als nostres joves esportistes ha oferit a canvi la Federació de Bàsquet pel patrocini de la Generalitat Valenciana, perquè han assegurat que els 300.000 euros era per més activitats, però desconeixem que s’haja plantejat o fet res amb els joves esportistes valencians, ni amb prestigiosos clubs de bàsquet valencians, que cal recordar que alguns han arribat a desaparéixer per manca de patrocinis i d’ajudes”.