El diputat de Compromís en les Corts, Josep Maria Pañella, considera que el deute de 55,5 milions d’euros que manté la conselleria amb les escoles i instituts públics, “és insultant, perquè demostra el menyspreu absolut del PP als pares i mares, als alumnes i a l’ensenyament públic en general”. Per eixe motiu, Pañella ha anunciat que demanarà explicacions a la consellera Català, “perquè explique els retards, perquè explique el modus operandi de la seua conselleria, que ja porta tres anys pagant tard i malament el que deu en despeses de manteniment i en beques de menjadors”, segons ha explicat Pañella.

Per al parlamentari de la coalició, “és molt indignant que la conselleria no haja pagat encara el que deu a escoles, instituts i famílies i, per contra, no tenen vergonya en pagar a la selecció de bàsquet 300.000 euros per un partit amistós, dels quals 50.000 eren sols per a l’aire condicionat d’un pavelló que no en tenia sistema de refrigeració. És molt fort que el govern de Fabra done màxima prioritat a uns altres pagaments milionaris, com el del cànon de la Fórmula 1 que ja ni se celebra, i es deixe per pagar l’ensenyament, que és la garantia de futur de la nostra societat”.

“La consellera Català li deu moltes explicacions i també disculpes a tota la comunitat educativa del País Valencià, perquè els seus incompliments, retards i mentides, tot això unit a les polítiques retrògrades del PP, estan fent molt de mal en la formació dels nostres joves, dels ciutadans i ciutadanes del futur, dels que han de portar les regnes de la nostra societat i dels quals, sembla, que no tenen cap interés per ells per part del govern valencià”, segons Pañella.

El diputat de la coalició valencianista, progressista i ecologista ha avançat que formularà una sèrie de preguntes parlamentàries al respecte, al mateix temps, que ha recordat que des de Compromís, “es continuarà treballant en el nou curs polític que comença per a defensar un ensenyament públic i de qualitat, amb infraestructures dignes, amb un personal docent que siga respectat per l’administració i on no es discrimine i ataque a la nostra llengua”.