La portaveu adjunta del grup parlamentari Compromís, Mónica Oltra, ha visitat este matí, en companyia de representants de l’Associació de Veïns Marítim-Aiora i del Club de Jubilats del barri, el Centre Social El Grau situat al carrer Indústria de València i que es troba tancat des de l’any 2003. L’edifici de set plantes seu del Centre Social, propietat de la Conselleria de Cultura, Educació i Esport, presenta actualment un estat lamentable per la desídia del Consell que l’ha deixat abandonat amb unes obres de rehabilitació paralitzades des de fa mesos.

Per a Oltra, “el govern valencià ha d’explicar perquè ha deixat abandonat el centre social del Grau. Hem pogut comprovar com en eixe edifici han rebentat la porta, han furtat el coure, els materials de construcció resten a l’abast de qui vullga emportar-se’ls, no hi ha vigilància. Una imatge deplorable d’un edifici públic abandonat i que si segueix en estes condicions s’acabarà de deteriorar ràpidament”.

“En eixe edifici es donaven serveis per al barri, es reunia l’associació de jubilats, s’impartien classes de gimnàstica, teatre, presentacions falleres i moltes activitats més que ara no es poden realitzar perquè el centre està tancat. Els veïns del barri fa temps que estan reivindicant que s’acaben les obres i que eixe centre es reòbriga, sense que el govern del PP done cap contestació coherent a estes demandes”.

Segons Oltra, “en un país avançat no pot haver un edifici públic en unes condicions tan lamentables que suposen un problema de seguretat per al barri. És inadmissible que s’incomplisquen d’esta manera les promeses que es fan als veïns, quan es tancà per a rehabilitar-lo se’ls va dir en dos anys tornaria a estar en funcionament i ja han passat 10 anys sense que hi haja cap indici de quan podrà tornar a utilitzar-se”.

Compromís presentarà en les Corts una sèrie d’iniciatives parlamentàries per a què el govern valencià done explicacions d’esta negligent actuació, reprenga immediatament les obres de rehabilitació de l’edifici i pose en funcionament el centre social en el menor temps possible.