Ferri: “¿Quants joves més hauran de ser agredits per a que el Partit Popular prenga mesures contra la LGTBfòbia?”.

La Coalició Compromís ha denunciat la passivitat del Consell davant els casos d’agressions contra persones lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals, com la que ha patit aquesta setmana un jove de 15 anys a l’Institut Tirant lo Blanc de Gandia. Segons afirmen els familiars del jove, aquesta agressió s’ha produït després d’anys d’assetjament i violència verbal des que va fer pública la seua orientació sexual.

Segons ha assenyalat el diputat de Compromís, Fran Ferri, “fa només unes setmanes el Partit Popular va rebutjar a Les Corts una proposta del nostre grup per a lluitar contra la LGTBfòbia als centres escolars amb l’argument que no calen polítiques específiques contra aquest tipus de violència. Després del que ha passat aquesta setmana, hem de preguntar-nos quants xiquets i joves més han de ser agredits per a què el Partit Popular considere necessari lluita contra aquesta lacra?”.

Per a Ferri, “davant els estudis que demostren que existeix un problema greu, i la realitat que lamentablement ens ho confirma, el Partit Popular continua amb els braços creuats, demostrant que l’homofòbia continua viva en les seues files. Des de Compromís no anem a permetre que els esquemes mentals antiquats del govern arruïne la vida dels nostres joves”.

Per això, el diputat de Compromís ha anunciat que exigirà la compareixença de la consellera d’Educació, Maria José Català, i tornarà a presentar una proposició no de llei, com la rebutjada recentment pel Partit Popular contra l’assetjament escolar als joves LGTB. A més, Compromís per Gandia presentarà una proposta al Consell Escolar Municipal de la ciutat per a evitar noves agressions.

“Esperem que esta brutal agressió els haja fet reflexionar i puguem treballar tots junts contra l’odi i la violència cap els més vulnerables”, ha conclós Ferri.