Oltra lamenta que les normes de bones pràctiques sobre la banca siguen “voluntàries”.

El PP a les Corts Valencianes ha rebutjat aquest dijous una proposició no de llei de Compromís perquè les entitats financeres que hagen percebut o perceben diners públics per garantir la seua viabilitat, estiguen obligades a complir, entre altres punts, els principis de la banca ètica, cooperativa o ciutadana, així com que renegocien les condicions hipotecàries de les persones amb dificultat de pagament.

La iniciativa, debatuda a la Comissió de Coordinació, Organització i Règim de les Institucions de la Generalitat ha estat substanciada per la portaveu adjunta de Compromís, Mónica Oltra, qui s’ha preguntat “en què pot beneficiar un ciutadà que l’estat pague el rescat de la banca si no repercuteix després en ells”.

Així, ha denunciat que els bancs “segueixen desnonant famílies cada dia sense escrúpols, excepte quan el cas ix a la premsa i és sagnant” i que “on més es desnona és a la Comunitat Valenciana”.

La proposta de Compromís també reclamava mesures com la reducció del deute que es considere que està per sobre de la capacitat de pagament del prestatari i una nova taxació pagada per l’entitat; la venda o lloguer efectiu, com a mínim, del 70 per cent del seu actiu immobiliari; el destí de, com a mínim, el 30 per cent dels beneficis anuals a obra social; l’eliminació d’indemnitzacions per cessament o jubilació de consellers o directius, i la prohibició de retribucions als membres del consell d’administració o directors generals que supere la bretxa salarial d’una a 12 vegades el salari més baix de l’entitat.

La diputada del PP María José García Herrero ha qualificat d’”utòpics, demagògics i irrealitzables” les propostes de Compromís en aquesta matèria i ha lamenta que “el seu discurs només serveix per enaltir els ànims del carrer”.

Davant d’aquesta posició, Oltra ha lamentat que la legislació de control i bones pràctiques sobre la banca “queda a l’arbitri de les parts, i ja sabem que voluntat en tenen poca”. “El que fan amb les normes voluntàries és omplir-se les butxaques gràcies als ciutadans que els estan rescatant”, ha remarcat.