Diu que “no ho és la pretesa explicació del Consell, que comprén també una sèrie d’actuacions que es concreten actualment, cap de les quals no esmenta”.

El diputat per Castelló de Compromís, Josep Maria Pañella, ha explicat que “quan es va saber que el partit amistòs que va jugar a Castelló la selecció espanyola de bàsquet contra Polònia, li costaria al Consell 300.000 euros –una xifra, a més, molt superior a la pagada per unes altres autonomies en esdeveniments semblants— em vaig fer ressò de la indignació que va recórrer una part important de la societat i li vaig preguntar a la consellera d’Educació, Cultura i Esport el perquè d’aquesta decisió”.

El diputat de Compromís ha dit que “això va ser el dia 13 d’agost. Ara, amb el retard habitual, la consellera em respon, o això se suposa, limitant-se a assegurar que eixos 300.000 euros “comprenen, a més del partit a què fa referència, una sèrie d’actuacions que es concreten actualment, encaminades a promocionar el bàsquet a la nostra Comunitat”. Unes activitats que no precisa en cap moment. “Què faran, regalaran bolígrafs incitant a practicar el bàsquet? Faran samarretes? Ficaran un anunci sobre el bàsquet a Canal 9 –ai, no, que ja no existeix, que se l’han carregada!—? Cap ni una concreció que ens done una pista sobre en què es gastaran suposadament els 300.000 euros a més de pagar el partit en qüestió”.

Pañella ha afirmat que “con és habitual en ells, cap resposta a la meua pregunta, clara i precisa: “Considera que, amb tots els impagaments que té pendents el Consell a empreses, farmàcies, ajuntaments, etc, pagar 300.000 euros per acollir un partit de bàsquet a la ciutat de Castelló pot ser una prioritat del govern valencià?” Com si li haguera preguntat pel sexe dels àngels, ella es limita a respondrem que, amb eixos diners, es pagaran també unes altres activitats, que resulta que quatre mesos després del partit en qüestió, encara no s’han concretat. Una planificació exemplar dels diners de la ciutadania, vaja”.