El diputat de Compromís, Josep Maria Pañella, va qualificar de “vergonya” el projecte de l’empresa Montero d’extracció de gas a Castelló en un dels punts del dia de la Comissió d’Indústria.

Per al parlamentari de la coalició valencianista resulta “inadmissible que el Consell aprove fer un projecte com aquest en les condicions en les quals s’està desenvolupant: per a començar la documentació presentada per a dur a terme el projecte és una còpia literal d’un article publicat en una revista del sector, el que deixa al projecte a l’altura del betum quant a solvència tècnica”.

El diputat de Compromís ha identificat la tècnica del fracking com a exemple del model energètic del Partit Popular: “No els importa rebentar les capes geològiques per a extraure gas i tots els efectes que això comporta: els riscos d’alteracions en les falles i un llarg etcètera de danys col·laterals. Això és el preocupant i vergonyós: que no prevalga el sentit comú per sobre de l’interès econòmic”, ha dit Pañella en al·lusió a l’obediència del PP valencià als seus caps de Madrid.

“Aquestes decisions són fruit de la política sucursalista del Partit Popular, que deixa la porta oberta a projectes d’aquest tipus perquè no poden plantar-se i defensar els interessos dels valencians”, segons Pañella, qui ha afegit que “ni la diputació de Castelló, ni cap grup de l’oposició donen suport a aquest projecte i el PP fa cas omís en un exercici més de submissió a Madrid passant per damunt els acords fets en les Corts, invalidant-los i, en definitiva, desprestigiant aquesta institució”, ha denunciat el diputat de la coalició valencianista, progressista i ecologista.