El diputat de Compromís Juan Ponce i el membre de la Plataforma Antifracking i representant de Compromís de les comarques de Castelló, Sergi Alejos, han assistit a les jornades sobre fracking organitzades en el parlament Europeu.

Per al diputat de Compromís, les jornades posen de manifest falsos mites sobre el fracking com “el de la independència energètica, ja que la energia que es puga extraure de gasos de pissarra, se la quedaran les companyies explotadores per a comercialitzar-la i, per tant, seguirem depenent de les grans empreses petrolíferes i energètiques”, ha denunciat el portaveu adjunt de Compromís.

L’objectiu de les jornades organitzades pel grup europeu dels Verds, és posar en comú les diferents experiències sobre el fracking que s’han donat en els països de la Unió Europea i en les quals es posa de manifest que “no existeix un fracking segur – ha afirmat Ponce- ja que els riscos en els quals s’incorre amb aquesta pràctica són impossibles d’evitar: des de la contaminació d’aqüífers, les greus repercussions sobre l’aire fins a efectes nocius en l’agricultura o la ramaderia”, ha denunciat el parlamentari verd de Compromís.

La tècnica del fracking, que ja s’ha utilitzat en diversos punts de la geografia europea, ha posat de manifest que “l’argument que en una tècnica que crea ocupació és una altra fal·làcia. De fet, les energies renovables que són imprescindibles per a frenar el canvi climàtic, creen molt més treball que els hidrocarburs convencionals. Però el PP ha preferit boicotejar les apostes per aquest tipus d’energies – ha lamentat Ponce- no obstant, des de Compromís i des del grup dels Verds europeus intentarem impulsar una normativa perquè s’establisca la prohibició del fracking en tota Europa, pel simple principi de precaució “, ha anunciat el diputat de la coalició valencianista, progressista i ecologista.