El portaveu de Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, considera que l’anunci de Brussel·les sobre la investigació d’avals públics a clubs de futbol “es tracta realment d’una investigació a unes formes d’actuar poc correctes des de l’administració, dels qui ens governen i gestionen i el que es va a investigar és un ‘modus operandi’ molt poc encertat, que confon pràcticament diàriament allò públic amb allò privat”.

Morera ha destacat que des de Compromís “sempre ens hem mostrat contraris a eixes ajudes públiques per a entitats privades, siguen empreses, clubs de futbol o el que siguen, però açò no lleva que sí que donem suport a la recerca de solucions per a salvar entitats esportives molt representatives de les nostres ciutats, però sense que això coste diners als contribuents”.

Per al síndic de Compromís, “una vegada més, Europa ens investiga, Europa ens crida a l’ordre i Europa assenyala amb el dit a uns gestors pèssims, nefasts, que han fet amb els diners públics el que els ha donat la gana i que no han solucionat els problemes de la societat ni han invertit on s’ha d’invertir. Des de Compromís esperem que la investigació que promou Brussel·les servisca per a aclarir el que ha passat i per a depurar responsabilitats polítiques i penals si n’hi ha, cosa que és impossible en el parlament valencià pel tarannà antidemocràtic del Consell i del partit que li dóna suport en el poder”.