La portaveu de Compromís a la Comissió Especial d’estudi per a l’eradicació de les violències de gènere, MªJosep Ortega, ha destacat hui a la presentació de l’informe de la dita comissió que “calen més recursos per a protegir a les víctimes, per a detectar les violències i reparar el danys; així com treballar en la co-educació i en la formació per al professorat, pares i mares, i així eradicar la ideología que estableix que hi ha persones que han de tindre menys drets que altres”.

Segons Ortega, que ha valorat molt positivament el consens assolit entre tots els grups parlamentaris, “ens trobem enfront d’una situació d’emergència històrica que, malgrat el que molts puguen pensar, no és cosa del passat. Tristament no hem deixat enrere el temps en el qual les dones es trobaven reprimides a l’autoritat dels seus marits, en el qual les exparelles es venjaven de l’abandó de les seues dones, en el qual anar sola pel carrer podia constituir un risc per a la nostra integritat i, fins i tot, per a la nostra vida”.

“Considerem que la lluita per la igualtat ha de ser transversal. Quan els partits entenguem que la igualtat de gènere va més enllà de les ideologies, podrem començar a construir una societat justa i igualitària. I hui, amb l’aprovació d’aquest dictamen, treballat i aprovat per tots els grups des del consens és el primer escaló”.

“En aquesta comissió hem treballat, hem estudiat, hem escoltat als experts i expertes del País Valencià, hem analitzat les possibles solucions, les possibles mesures i polítiques que haurien d’implantar a la nostra terra per tal de construir una societat més igualitària, més inclusiva i més lliure”, ha conclòs.