• Les Corts insten el Consell a posar en marxa accions contra la islamofòbia

La Comissió de Drets Humans de les Corts valencianes ha aprovat hui per unanimitat, a iniciativa de Compromís, una Proposició No de Llei que demana al Consell impulsar “accions de sensibilització de lluita contra la islamofòbia i a impulsar el Pla Valencià d’Igualtat de Tracte i Contra els Delictes d’Odi, incloent accions de lluita contra la islamofòbia, especialment en allò relatiu al ciberodi, la islamofòbia de gènere i l’assetjament escolar”. Al debat de la iniciativa han assistit membres de la Plataforma Ciutadana Contra la islamofòbia.

El diputat de Compromís, Paco García Latorre, ha recordat que segons l’informe de recent publicació de la Plataforma Ciutadana Contra la Islamofòbia, “durant l’any passat es van produir un total de 278 incidents, un 567,35% més que l’any anterior, concentrant Catalunya, el País Valencià i Madrid el 63% dels casos”. “D’aquests 278 casos –afegeix García Latorre- un 5,3% foren agressions contra persones, 5,3% vandalisme contra mesquites, més del 4% incidents contra la construcció o apertura de mesquites, 19,4% actes contra les dones per la seua indumentària, 21,8% ciberodi, 3,4% contra els refugiats  i 3,4% per instrumentalització negativa de l’islam i els i les musulmanes durant campanyes electorals”.

Per altra banda, també ha assenyalat que “mentre a l’Estat espanyol la islamofòbia s’ha convertit en el principal delicte d’odi (representa el 40% dels delictes d’odi registrats per la Policia), cal recordar que, el passat 1 d’octubre, la Comissió Europea demanà als governs europeus que apliquen la legislació existent i castiguen plenament l’odi contra els musulmans”. A finals de 2015, el Tribunal de Drets Humans instà a jutges i policies a lluitar contra l’odi i el racisme, invocat una sentència d’Estrasburg que condemna el govern hongarès i atès l’increment dels delictes d’odi i xenofòbia.

Així, “aquesta iniciativa parlamentària, que aprovem en resposta als nombrosos episodis d’islamofòbia registrats per la Plataforma Ciutadana contra la Islamofòbia, pretén impulsar el Pla Valencià d’Igualtat de Tracte i Contra els Delictes d’Odi per a incloure accions específiques contra la islamofòbia, especialment en els àmbits creixents del ciberodi i l’assetjament escolar”, ha conclòs el diputat de Compromís.