Álvaro: “No volem que algun dia els nostres fills i filles acaben penjant cartells buscant les seues mares”

Dos hores i quatre minuts al dia és el que dediquem de mitja a la cura i criança dels nostres fills i filles, una dada que es desprèn de la campanya #YoConcilio engegada pel Club Malas Madres i que ja compta amb més de 295.000 signatures demanant mesures com les que s’han aprovat, per unanimitat, a l’última sessió de la Comissió de Polítiques Socials a les Corts Valencianes.

Per a la portaveu  adjunta de Compromís, Mònica Álvaro, “cal amb urgència un nou model de temps i horaris per a una societat malalta per culpa de l’estrès i l’ansietat que els actuals patrons marquen i que impedeix conciliar”. I és que, segons la iniciativa presentada en les Corts que va comptar amb el suport unànime de la Comissió de Polítiques Socials i Ocupació, la depressió, l’estrès i els sentiments de culpa estan presents en una societat on els horaris laborals són estrictes i poc versemblants. “Calia iniciar el canvi, i el millor lloc per on començar és l’actual model econòmic. Som conscients que les Pimes conformen gairebé el 90% del teixit empresarial valencià, però també són les que menys mitjans econòmics i humans tenen alhora d’implantar mesures per a la flexibilitat horària, jornades intensives o altres fórmules de conciliació. Per això proposem que siga la Conselleria d’Economia Sostenible qui establisca una línia de subvencions per a empreses que oferisquen mesures en pro de la conciliació”, ha manifestat la diputada.

Álvaro, qui durant la sessió d’ahir de la comissió va apel·lar al sentir de milers de mares i pares valencians que consideren que no dediquen prou temps a la vida familiar, va mostrar un cartell on es podia llegir “Mare Desapareguda”, com els que apareixen en la campanya del Club Malas Madres que ha tingut una gran acollida a l’àmbit estatal.