Compromís critica que el Partit Popular proposa menys impostos per als més rics

La diputada de Compromís en Les Corts i membre de la Mesa de la Comissió d’Economia, Hisenda i Pressupostos, Graciela Ferrer, ha explicat que “hui en la reunió de la Mesa hem vist que el PP ha presentat una esmena al pressupost de 2016 per a reduir en 1.300 milions d’euros els drets econòmics dels valencians”.

Segons Ferrer, “els pressupostos de 2016 són reivindicatius, posen a les persones en el centre de la política i reivindiquen un finançament just per als nostres serveis públics, tal i com estableixen la Constitució i la LOFCA. Per això, el Consell en els ingressos previstos computa els 1.300 milions d’euros que els successius governs centrals ens han negat any rere any, condemnant-nos a l’infrafinançament i a les retallades dels serveis bàsics. En anys anteriors el PP, en comptes de reivindicar un finançament just, el que feia era crear partides fictícies d’ingressos, incrementant l’endeutament”.

“Ens sorprèn que el PP, que s’ompli la boca amb ‘els interessos dels valencians’, no es crega aquesta reivindicació i pose en dubte la consecució d’un finançament just, fent una esmena que redueix el pressupost de la Generalitat en 1.300 milions. Amb eixa actitud, no és d’estranyar que el PP no haja convençut ni al Ministeri d’Hisenda ni a la resta de comunitats autònomes de la necessitat de canviar el model de finançament i reparar la injustícia que patim valencians i valencianes”.

D’altra banda, “no sols ens trobem amb aquesta esmena insolidària, sinó que a més a més, els autoproclamats ‘defensors de la classe obrera’ -segons la síndica del PP- han proposat incrementar bonificacions de l’impost sobre patrimoni. Aquest impost afecta només a aquelles persones propietàries de bens amb un valor superior a 600.000 euros, excloent la vivenda habitual. L’esmena del PP suposa una reducció de més de 10 milions d’euros via bonificacions fiscals per als més rics”.

“Per tot això considerem que davant la defensa dels interessos dels valencians i valencianes, aquestes esmenes posen de manifest la vertadera actitud del PP: submissió davant el govern central, incapacitat per fer valdre el dret a un finançament just dels nostres serveis públics, i establiment de menys impostos per als més rics”, ha conclòs la diputada Graciela Ferrer.