El portaveu del grup parlamentari Compromís en les Corts Valencianes, Enric Morera, ha registrat aquest dimarts al Parlament autonòmic un document dirigit al Protectorat de Fundacions perquè garantisca la imparcialitat en el procés de venda del València CF.

Així, Morera sol·licita a aquest ens que efectue les comprovacions necessàries perquè les persones que tenen interessos en aquesta venda s’abstinguen d’intervenir en la deliberació i votació en l’operació de venda, perquè “quede suficientment acreditada la prevalença dels interessos de la Fundació, sobre els particulars del patró o persona equiparada”.

Morera assenyala en l’escrit que el procés de venda es deu a la “situació d’insolvència de la Fundació València CF, que no pot atendre les seues obligacions i que ha perdut l’aval que va prestar la Genealitat”. Així doncs, denuncia que el Govern autonòmic, que recorda que nomena part del patronat de l’entitat, “ha actuat de manera deslleial amb la Fundació en defensa d’un interès propi, que no és altre que no atendre la seua condició d’avalista”.

El síndic de Compromís considera que en el procés de venda del València, en el que s’han presentat sis ofertes, hi ha “conflicte d’interessos” entre “l’elecció de la millor oferta a preu de mercat per les accions per al millor ingrés patrimonial de la Fundació” i “el de l’entitat bancària prestadora per estar inclosa en la venda de patrimoni de la societat anònima esportiva”.

Morera també assenyala que cal tenir en compte “l’interès de la Generalitat per desaparèixer com a responsable del pagament del préstec del qual va ser promotora i avalista”. A més, afegeix que hi ha “conflicte d’interessos” amb l’Ajuntament de València, “que també nomena patrons disposats a votar, que apareix com a creditor de la societat mercantil esportiva per un terreny a permutar i ha de realitzar canvis urbanístics que podrien, segons l’oferta escollida, produir un major import en ingressos per impostos”.

Així mateix, Enric Morera subratlla que hi ha “conflicte” per la presència del president de la Diputació de València i del PP provincial, Alfonso Rus, entre els oferents en el procés. “Ha anunciat la voluntat de ser present amb un control del paquet accionarial que es ven, el que pot produir el futur pagament d’un sou o retribucions per exercici de càrrec o dividends”, destaca Morera.