El PP ha rebutjat en el ple de les Corts la proposta de Compromís de creació d’una comissió d’investigació per aclarir la gestió de Ràdio Televisió Valenciana (RTVV), així com els motius i conseqüències del seu tancament.

Diversos representants dels treballadors de RTVV han seguit el debat d’aquest punt de l’ordre del dia des de la tribuna de convidats.

Compromís sol·licitava una comissió d’investigació per donar a conèixer els “diversos motius i conseqüències” relacionades amb el tancament de la societat pública, així com els “interessos econòmics privats” que pogueren estar-hi al darrere.

El portaveu de Compromís, Enric Morera, ha destacat que volen saber quina ha estat la gestió econòmica dels anys d’existència de RTVV i, sobre aquest tema, ha manifestat que “algú haurà de fer-se responsable d’aquests fets; els responsables no són els treballadors”.

Morera també creu que s’ha d’investigar si s’exercia “pressió” per part de “Presidència de la Generalitat o d’altres àmbits” sobre les informacions que s’oferien en RTVV. Sobre aquest tema, considera que “és del tot incomprensible” que “pràcticament no es donara informació” sobre l’accident de Metrovalencia de 2006, “el més tràgic i greu que ha sofert la nostra terra”.

A més a més, el síndic de Compromís ha advertit al PP que si no accepta una comissió d’investigació sobre RTVV, el seu grup anirà “als jutjats perquè delimiten les responsabilitats, no polítiques, sinó penals, societàries i patrimonials de tots els lladres que han robat els diners del poble valencià”.

Finalment, el PP també ha rebutjat la proposta de creació d’una comissió d’investigació, sol·licitada per Compromís, sobre la comptabilitat del Consorci de l’Hospital Provincial de Castelló.