L’acord unànime de les Corts per desmantellar el Castor és fruit d’una esmena presentada per Compromís.

Nomdedéu: “Després d’aconseguir en la Diputació de Castelló que el PP passe de reclamar el tancament temporal del Castor a donar suport al seu desmantellament, ara Compromís ha forçat també en les Corts el tancament definitiu”.

El portaveu de Compromís en la Diputació, Enric Nomdedéu, s’ha reunit hui en el Maestrat amb els portaveus de la coalició per coordinar estratègies i reforçar també la batalla contra el fracking.

Compromís ha aconseguit hui que les Corts facen un pas “determinant” per a aconseguir el tancament definitiu i el desmantellament del depòsit submarí Castor. Així ho ha afirmat el portaveu de Compromís en la Diputació de Castelló, Enric Nomdedéu, després d’acceptar el PP de la cambra autonòmica una esmena presentada pel grup Compromís que proposava el “tancament definitiu i permanent i el desmantellament del Castor”.

“Vull felicitar els veïns i veïnes del Maestrat i a la tasca del grup Compromís en el Maestrat i a les Corts, perquè amb esta esmena Compromís aconseguix que el PP passe de demanar una paralització temporal a reclamar el tancament definitiu i el desmantellament de la plataforma”.

Segons el portaveu de Compromís en la Diputació, este acord unànime de les Corts és fruit del treball constant, coordinat i rigorós dels col·lectius de Compromís en el Maestrat. “En la Diputació de Castelló, fa només dos dies, aconseguíem trencar la postura estàtica del PP i, malgrat l’abstenció del PSOE, aconseguíem un acord per desmantellar el Castor. Ara Compromís ha traslladat eixa proposta a les Corts i ha aconseguit un acord unànime per a desmantellar la plataforma. És un èxit col·lectiu de les milers de veus del Maestrat que clamaven per a tancar la instal·lació”.

REUNIÓ I ACORD CONTRA EL CASTOR A VINARÒS
Precisament hui, al mateix temps que es debatia la proposta de Compromís en les Corts, el portaveu de Compromís en la Diputació es reunia amb els responsables dels col·lectius de Compromís en el Maestrat.

En eixa trobada celebrada a Vinaròs han participat la coordinadora de Compromís en els Ports i el Maestrat, Marta Sorlí, i els portaveus de Compromís a Vinaròs, Doménec Fontanet i el d’Alcalà, Manel Salvador, entre d’altres.

Durant la reunió, els responsables de Compromís han anunciat que “mantindrem la pressió política en totes les institucions i continuarem presentant iniciatives en tots els municipis fins que la desaparició del Castor siga una realitat i fins que l’amenaça del fracking es difumine”.

En este sentit, el portaveu de Compromís en Vinaròs, Doménec Fontanet, ha recordat que “el ple de Vinaròs donarà suport esta nit a la moció presentada per Compromís en què es reclama també el desmantellament definitiu de la plataforma gasista”.

Fontanet ha recordat que “per desgràcia, el temps ens ha donat la raó i, encara que Compromís va ser l’únic partit de Vinaròs que es va oposar al projecte Castor en 2008, ara estem aconseguint que tant el PP com el PSOE modifiquen els seus posicionaments inicials i s’unisquen a Compromís en el rebuig al Castor”.