La portaveu de Compromís a la Comissió de Polítiques d’Igualtat i LGTBi en les Corts, Mª Josep Ortega, ha afirmat que “el grup parlamentari Popular i tot el PPCV haurien d’aprofitar la visita d’este cap de setmana que els fa Mariano Rajoy per tal de demanar-li més recursos a l’Estat espanyol contra la violència masclista. Cal recordar-li al grup Popular de les Corts que els Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) de 2017 en matèria de violència masclista són més baixos que els de 2010”.

Segons Ortega, “ara que des de divendres hi ha desembarcament del PP a València, amb presència també de la ministra de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, Dolors Montserrat, per a parlar del Pacte Estatal de Violència Masclista, el PPCV torna a fer un ús oportunista d’una xacra social com esta. La portaveu d’Igualtat del PP a les Corts, Blanca Garrigues, té molt poca vergonya en dir que s’ha retallat mesures d’altres anys i que no està fent-se res. Ara resulta que de sobte, després de 20 anys de desgovern sense polítiques en matèria de violència masclista, són els més feministes i els que més treballen”.

“Des de Compromís considerem que Garrigues torna a entropessar amb la mateixa pedra  que al ple del 8 de juny, on ja li explicàrem que el Govern central ha de destinar més recursos a les autonomies. Per això este cap de setmana no pot perdre l’oportunitat davant els seus companys de Madrid i exigir allò que ens correspon al nostre territori per fer efectiva la protecció de les dones contra la violència masclista. I si hi ha algun avanç en més finançament per a les comunitats autònomes des de l’Estat espanyol és gràcies a la diputada de Compromís en el Congrés, Marta Sorlí”.

“El Govern del Botànic, des de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, ha invertit enguany 9.322.000,00€, quantitat que suposa que en 2017 s’ha invertit un 33% més que en 2015, últim pressupost del PP, en violència de gènere. És més, al mes de juny el Secretari Autonòmic d’Igualtat, Alberto Ibáñez, va anunciar que per a 2018 està previst créixer fins els 12 milions d’euros en resposta a les demandes de les entitats feministes que exigien 120 milions d’euros a l’Estat”.

“I en quant a les ajudes directes a dones víctimes de violència amb pocs recursos s’ha passat de 338.000 euros a 850.000 euros, la qual cosa suposa un augment del 151%, quasi el doble. A més a més, com a d’altres recursos contra la violència masclista al País Valencià està previst obrir nous centres a València i Torrevella”.

“I per si la senyora Garrigues també ho ha oblidat, el Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista, amb mesos de treball, serà aprovat ara en setembre per unanimitat dels grups polítics, on també està el PPCV; la Generalitat, les Diputacions, la FVMP, les Universitats, Forces i Cossos de Seguretat, TSJCV, col·legis professionals, Tercer Sector, Consell de la Joventut, Entitats de dones i feministes, Entitats de Dones Supervivents, entre d’altres. Un pacte que naix a iniciativa de les Corts amb la seua subcomissió i inclou les recomanacions que fa el Síndic de Greuges, amb l’objectiu de traure la violència de gènere i masclista de la confrontació partidista i tractar-ho com una qüestió d’Estat. Raó per la qual des de Compromís considerem desafortunades les declaracions de Garrigues demanant acció en materia de violència masclista”.

“Per això li recordem al PPCV que ha de ser lleial als acords als quals va arribar en la subcomissió a les Corts i que després s’han traslladat al Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista”, ha conclòs Mª Josep Ortega.