Compromís posa en valor la transparència del Consell del Botànic després de la publicació de l’enquesta de Valors 2017 realitzada per la Generalitat

El síndic de Compromís, Fran Ferri, ha valorat molt positivament els resultats que atorga l’enquesta de valors realitzada per la Generalitat Valenciana que apunta cap a un consens social al voltant de la diversitat per orientació sexual. Així, un 84,7% dels valencians i valencianes es mostren d’acord amb l’afirmació que: “gais i lesbianes haurien de tindre la llibertat per a viure com vulguen”.

Per a Ferri “en la setmana de l’orgull LGTBI, podem traure pit de la gran tasca que ha realitzat el moviment associatiu per a aconseguir estos nivells d’acceptació social i que suposen un referent europeu d’obertura. Estes dades no ens sorprenen perquè sabem que la societat valenciana sempre ha sigut una societat avançada que valora la llibertat de cadascú per sentir-se i expressar-se; així com la igualtat de drets per a tot el món”.

“El suport a la diversitat ha esdevingut una senya d’identitat del poble valencià i arriba a tots els perfils poblacionals. Fins i tot un 68,8% dels valencians majors de 64 anys afirmen el seu acord amb este principi d’acceptació, xifres que es disparen a un 90,5% en el segment més jove, entre els 18 i 24 anys. També ens alegra que la diversitat siga celebrada per un 79,5% de les persones que es declaren catòliques, demostrant que els cristians de base estan molt lluny de les postures retrògrades de la jerarquia eclesiàstica”.

Segons Ferri, “estes xifres són positives, però no podem caure en triomfalismes. Dia a dia les persones LGTBI continuem patint agressions i formes de discriminació que cal combatre amb polítiques valentes com les que s’estan impulsant des del Consell. També hem de ser conscients de la situació alarmant que es viu en altres països. Per això animem a tota la població valenciana a eixir al carrer en les diferents mobilitzacions i activitats per l’Orgull LGTBI, per a donar suport a mesures com la Llei Trans i per a exigir que des del govern central s’aposte també per la defensa dels drets humans de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals arreu del món”.

Per últim, el Síndic de Compromís ha posat en valor la transparència que caracteritza el Consell del Botànic, com ho demostra la publicació en GVA Oberta de totes les dades de l’estudi, encreuament de variables i fins i tot, el fitxer de microdades, cosa que “contrasta amb l’opacitat del govern del PP que únicament començà a publicar les enquestes pagades amb diners públics després de l’allau de sentències contràries que van rebre per ocultar-les”, ha conclòs Ferri.