Isaura Navarro: “L’Atenció Primària, espai del primer contacte de la ciutadania ambla sanitat pública, ha d’esar preparada per atendre adequadament les persones LGTBi”

La diputada de Compromís en Les Corts, Isaura Navarro, ha presentat una proposició no de llei (PNL) perquè el parlament valencià inste al Consell a posar fi a la presumpció d’heterosexualitat en l’àmbit sanitari i a eradicar qualsevol cas de tractament contrari a la plena igualtat.

A més a més, aquesta PNL també té com a objectiu garantir informació dels drets del col·lectiu LGTBi recuperats en l’àmbit sanitari, fent present sobre tot els drets de la salut sexual i reproductiva en el sistema públic sanitari, “acabant amb les discriminacions i reactivant els plans d’educació sexual en la diversitat. Ja és hora d’acabar amb la discriminació històrica cap a les persones LGTBi”.

Segons Navarro, “des del grup parlamentari de Compromís fem aquesta proposta perquè l’atenció primària és l’espai on es produeix el primer contacte de la ciutadania amb el sistema sanitari públic. Un àmbit que és imprescindible que tinga les millors condicions per atendre adequadament les necessitats plantejades en matèria LGTBi, sense oblidar que a estes persones se’ls ha de garantir la salut sexual i reproductiva, amb serveis de suport, assessorament, confidencialitat i respecte a la privacitat”.

“Aconseguir la igualtat de tota la ciutadania en el sistema de salut pública passa també per les campanyes de sensibilització i, fins i tot, de formació dels professionals sanitaris per aconseguir avanços reals i no efímers. En este sentit, la creació de la Comissió de Polítiques d’Igualtat de Gènere i del col·lectiu LGTBi en les Corts, significa un primer pas. I ara amb aquesta PNL obrim un nou camí per treballar en mesures que acaben amb la discriminació i possibiliten la igualtat, seguint un dels eixos del Govern del Botànic”, ha conclòs Isaura Navarro.