Diu que “la Federació de Societats Musicals denuncia ara el que nosaltres vam denunciar a les Corts i llavors el PP ho va negar”.

El diputat per Castelló de Compromís, Josep Maria Pañella, ha assegurat que “el comportament del PP des del Consell en relació amb les bandes de música és inadmissible. I si a les de la resta del país les ninguneja, a les de les comarques de Castelló directament les ignora. Una actitud detestable, que ens mereix la més total condemna des de Compromís”.

Pañella ha declarat que “quan vaig denunciar en Corts aquesta situació, el PP ho va negar, mentint per tant en seu parlamentària. Però ara és la mateixa Federació qui ratifica aquesta denúncia. I és que el PP del Consell no li atorga major importància a una de les aportacions més importants que fem els valencians a la cultura europea, com és aquest moviment de les bandes musicals. Per a ells, aquest moviment no té més interès que l’electoral: quan s’acosten eleccions, miren de congraciar-se amb ells, oferint-los subvencions… que després, passat el període electoral, incompleixen sistemàticament. Tot el moviment que generen les escoles musicals, amb els milers de joves i de famílies implicades, només li mereix al PP el menyspreu més absolut”.

El diputat de Compromís ha declarat que “si aquesta és la lamentable situació de la resta del país, podem dir que les bandes de música castellonenques són les més marginades dels marginats. Ens indigna que en el conjunt del territori valencià només hagen rebut finançament per part del Consell el 17% de les bandes que impulsen escoles de música; però és que, d’aquest 17%, no n’hi ha cap, cap ni una, de les bandes castellonenques. Davant d’aquesta situació, no ens queda sinó demanar als seus membres que resistisquen com puguen tanta desídia i tanta incultura, amb la confiança que, d’ací any i mig, el 2015, un govern valencià d’un altre color polític siga més conscient del valor del moviment de les bandes, i els atorgue el finançament necessari per al seu bon funcionament”.